26 بهمن 1394
شماره خبر: 158648

11% دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد کرج ، شاهد و ایثارگر هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

11% دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی‌واحد کرج ، شاهد و ایثارگر هستند


در سالروز میلاد فرخنده حضرت زینب(س) با همکاری بنیاد امور شاهد و ایثارگران این استان مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر استان البرز در سالن اجتماعات مرکزی واحد کرج برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی ‌استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین فرید مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد کرج، دکتر شوندی مدیر امور شاهد و ایثارگر واحد کرج و جمعی از معاونین و مسئولین این واحد دانشگاهی و نیز مدیرفلاح مدیرکل امور شاهد و ایثارگران استان البرز، دکتر صابر رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان البرز، دکتر موسوی مشاور عالی استاندار البرز و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر این استان با اهدای لوح‌های تقدیر و جوایز نفیس تقدیر شد. دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی‌استان البرز ضمن تبریک دهه فجر و میلاد باسعادت حضرت زینب(س) اسوه صبر، بردباری و شجاعت و به دانشجویان شاهد و ایثارگر که ادامه دهندگان راه آن بانوی بزرگوار و پدران دلیر خود هستند خیرمقدم گفت و از حضور آنان در عرصه‌های تحصیلات عالی ابراز خرسندی نمود. رئیس واحد کرج همچنین با بزرگداشت یاد دانشجوی شهید مدافع حرم در این واحد دانشگاهی گفت: در حال حاضر 3100 دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد کرج در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای و تخصصی مشغول به تحصیل هستند که این رقم 11% کل دانشجویان این واحد دانشگاهی را تشکیل می‌دهد. وی با اشاره به اینکه حدود نیمی‌از این دانشجویان در مقطع کارشناسی، نزدیک به نیمی‌در مقطع کارشناسی ارشد و 200 نفر نیز در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند گفت: این دانشجویان ظرفیت علمی و فرهنگی ‌بالایی را ایجاد کرده اند و اظهار امیدواری کرد بتوان با برقراری شرایط مناسب تحصیلی آموزش عالی بی دغدغه ای را برای این عزیزان فراهم کرد.
وی ضمن تاکید بر این نکته که اقتدار هر حکومتی نه به قدرت و ثروت آن حکومت بلکه به میزان اعتماد، اعتقاد و پشتیبانی مردم آن کشور وابسته است تصریح کرد: این امر در حماسه 22 بهمن امسال با حضور گسترده مردم و دانشگاهیان در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی‌ایران مشاهده شد. دکتر میرزا ادامه داد: اقتدار، عظمت و صلابت امروز کشور ما در عرصه‌های مختلف در جهان از قبیل علم و فناوری، فرهنگ و دیپلماسی مدیون رشادت ها، مجاهدت ها و خون‌های پاک شهدا و ایثارگران است و ما در دانشگاه آزاد اسلامی‌استان البرز وظیفه خود می‌دانیم با همکاری با بنیاد شاهد و سایر ارگان‌های مربوطه در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی در حد وسع و بضاعت خویش به یادگاران آنان خدمت رسانی نماییم. دکتر میرزا رئیس واحد کرج با بیان آماری در خصوص نسبت دانشجو به استاد در واحد کرج، به جذب 80 عضو هیأت علمی‌جدید در سال جاری در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در سال 95 نیز این دانشگاه بیش از 100 عضو هیأت علمی ‌دیگر استخدام خواهد کرد و از این میان 10% سهمیه جذب هیأت علمی ‌در این دانشگاه به خانواده‌های شاهد و ایثارگر اختصاص دارد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رتبه دوم علم و پژوهش کشور را به خود اختصاص داد
دکتر میرزا در بخش دیگری از سخنانش به آمار اعلام شده از سوی پایگاه ISC اشاره کرد و گفت: طبق آمار اعلام شده در روزهای اخیر توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد کرج با امتیاز 86/99 بعد از علوم و تحقیقات تهران بوده و در جایگاه دوم علمی ‌و پژوهشی در بین 375 واحد دانشگاه آزاد اسلامی‌کل کشور قرار دارد. وی همچنین جایگاه این واحد دانشگاهی در بین بیش از 3000 دانشگاه معتبر کشور اعم از آزاد اسلامی‌و دولتی را جایگاه بیست و هشتم اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 275 رشته دانشگاهی در واحد کرج دایر است و در تلاش هستیم این تعداد به 300 رشته افزایش پیدا کند تا فارغ التحصیلان دبیرستان‌های این استان برای ادامه تحصیل در دانشگاه نیازی به خروج از استان نداشته باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود